CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

søndag den 2. august 2009

Det var denne sommerferie...

En dejlig ferie lakker nu mod enden....vi har haft 14 dejlige dage ved Gardasøen, med super flot vejr, mellem 30-35 grader hver dag og ingen vind....så mon man er så heldig at man har svedt et par kilo af!! Sikkert ikke! Men en helt igennem dejlig ferie...da vi først nåede frem efter en 27 timer lang køretur!! Vi startede med at holde i kø i 3½ time ved Christiansfeld p.g.a. en væltet lastbil....så vores aftensmad blev indtaget ved en kundevogn ved Poetzh ved grænsen....kl.23.30!! Og så var der ellers mere eller mindre kø under hele turen, og masser af regn! Da vi nåede ind i Italien viste temperaturen udenfor 4 grader!!!!
Vi fik faktisk dårligere og dårligere vejr, jo længere vi nåede ned i Europa!!! Det blev heldigvis bedre ;-)
Vi ankom lørdag aften kl.19.30 og og fik udleveret nøgler mm, som min bror og fam. havde fået udleveret, i det tilfælde at vi ikke nåede frem. Så var det endelig tid til en kold drink på balkanon og så var vi klar til at holde ferie.
I det varme og fugtige vejr, var det nødvendigt at tilbringe meget tid ved poolen, så det startede vi som regel med ved 9-9.30 tiden. Vi elsker byerne som Lazise og Bardolino, og dem besøgte vi også sammen med en mio. andre turister *S*

Se det kan man da kalde en vand-"cykel".

Når vi går rundt i de små gader kigger jeg mere op end ned...jeg bliver så fascineret af deres små vinduer og dekorerede skodder, som her med fuglehuset.
Stranden ved Bardolino....vi måtte jo derned en gang til...og alt lignede sig selv, selv det ujævne græs :-). Synes dog søen var lidt mere indbydende sidste år.

Her holder vi frokostpause ved søen efter vores køretur i bjergene. Naturen er så smuk længere oppe ad søen!
Den første uge gik med solbadning og afkøling ved poolen og små by- og køreture. Mandag i uge 2 stod vi op kl. 5.30 og kørte mod Milano Bergamo lufthavnen kl. 6.30 for at sætte Casper og Mia på flyveren hjem. Vi havde så 8 timer indtil vi skulle hente vores venner ved flyveren samme sted, og i mellemtiden kørte vi ind mod Bergamo og op til Bergamo Alta, den gamle bydel der ligger på toppen bag byen.

Vi gik lidt rundt i de små gamle gader, og købte lidt sandwich og drikkevarer og satte os langs bymuren, med udsigt over Bergamo. Den lokale due fik lige lidt rester her på kanten af muren.

Vi fandt i år et par nye og gode spisesteder, bl.a. her i Cisano ved den lille lokale havn. Casper og Claus gjorde holdt her et par gange under deres cykelture, når de var kommet ned fra de små bjergveje. Så holdt de lige en kaffe-latte pause og nød feriestemningen.
Billedet her er fra en af aftenerne derinde.
Nu har jeg min sidste fridag i morgen, og så er det jo hverdag igen.
Scrap......uha....jeg fik lavet lidt kort i den første uge af min ferie, før vi tog afsted, men nu har jeg jo masser af energi og nye fotos at scrappe, så mon ikke der snart bliver lavet et par LO´s!
Håber i alle har haft eller har en dejlig ferie.....nu kalder aftensmaden....og jeg overvejer at tænde et par stearinlys for at holde varmen *S*
Tak fordi du fulgte med i beretningen ;-)

8 kommentarer:

  1. åh... det lyder bare som en super ferie, godt tempraturen blev bedre, min datter og familie har også været der i 14 dage med 30-35 grader hver dag.

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem i hel stand :P
    Det lyder til at i ha rhaft en rigtig dejlig ferie og sikke nogle billeder!! Godt i fik bedre vejr end da i kørte igennem Europa..og sikke da noget med alle de bil-køer.
    Kan du have en dejlige arbejdsuge :)

    SvarSlet
  3. suk - ja sidder helt og drømmer mig hen i varmen, sol og badevejr ;o) Tak for super lækker billeder - og ja en ferie var jo entlig aldrig - men sikke længe man kan leve på en god ferie ;o)

    SvarSlet
  4. Velkommen hjem. Dejligt at høre fra dig igen :-D
    Det lyder som om I har haft en dejlig tur, selvom den startede lidt trægt. Jeg bliver mere og mere overbevist om at vi bliver NØDT til at køre til Gardasøen på en tidspunkt.
    Det er nogen skønne billeder du har taget, så jeg glæder mig til at se nogen dejlige LO'er.
    God arbejdslyst på onsdag :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er jeg glad for at du er kommet helt hjem, for så kan du nemlig selv rende efter alle dine gevinster til sensommercroppet... men på den anden side, så var det nu skønt at bruge dig som kampvogn til at dele masserne med til husflidsmessen ;-)... LOL...LOL... Åhhh hvor jeg hygger mig...

    Det ser ud til at i har haft en skøn tur, skønne billeder er det ihvertfald, og ikke så mange der er taget siddende denne gang... LOL sorry kunne ikke lade være...

    Stort Knuz, glæder mig meget til at se dig, det er bare alt for længe siden....

    SvarSlet
  6. velkommen hjem.
    Det lyder som om I har haft en kanon ferie og billederne ser lækre ud

    SvarSlet
  7. Hej og velkommen hjem. Ja Danmark viser sig ikke lige fra sin hyggelligste side i denne uge. Vi fryser også efter 15 dage i Provence med sol og 34 grader og hvor det eneste vand vi så var det i poolen, Middelhavet og det vi drak. Skønt at slippe for regndryp.

    SvarSlet
  8. Hej - velkommen hjem.... i kulden! Du må have gang i scrapperiet igen, så vi kan nyde din lækre ting....... God fornøjelse på arbejdet

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails